Partner serwisu
Intermodal i logistyka

CEVA Logistics o perspektywie rozwoju logistyki dla branży retail do 2030 roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
04-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. CEVA Logistics

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
CEVA Logistics o perspektywie rozwoju logistyki dla branży retail do 2030 roku
fot. CEVA Logistics
Do 2030 roku globalny rynek logistyki dla branży retail wzrośnie ponad dwukrotnie, napędzany przez e-commerce, nowe technologie i rosnące oczekiwania świadomych konsumentów. Automatyzacja, sztuczna inteligencja, krótkie łańcuchy dostaw i pełna transparentność staną się standardem. CEVA Logistics już dziś inwestuje w rozwiązania, które pozwalają sprostać tym wyzwaniom i wykorzystać szanse, jakie przyniesie rynek przyszłości.

Personalizacja, technologia i zrównoważony rozwój – to kluczowe czynniki, które zdefiniują logistykę retail do roku 2030. Media społecznościowe i rozwój handlu elektronicznego będą nadal kształtować zachowania konsumentów, a detaliści i dostawcy usług logistycznych – poprzez coraz bardziej strategiczne partnerstwa – będą odpowiadać na te zmiany, integrując zaawansowane technologie w celu optymalizacji swoich łańcuchów dostaw. Jednakże, jak podkreślają eksperci CEVA Logistics, wciąż pozostaje istotne wyzwanie operacyjne - jak pogodzić utrzymanie wysokiego poziomu satysfakcji klientów z rozwojem biznesu i jednoczesnym priorytetowym traktowaniem kwestii środowiskowych.

Rola dostawców usług logistycznych w ewolucji logistyki dla retail

Globalny rynek logistyki dla retail, wyceniany w 2022 roku na 244,62 mld USD, ma osiągnąć wartość 592,81 mld USD w roku 2030, co oznacza średnioroczny wzrost (CAGR) na poziomie 11,70% (wg Vantage Market Research). Podobnie, globalny rynek e-commerce, którego wartość w 2022 roku wyniosła 18,98 bln USD, ma wzrosnąć do 47,73 bln USD do 2030 roku, przy CAGR 12,22% w latach 2022–2030 (wg Researchandmarkets). E-commerce będzie kontynuować swoje transformacyjne oddziaływanie na logistykę, napędzając innowacje, które ukształtują przyszłość łańcuchów dostaw. Jednocześnie coraz bardziej świadomi konsumenci z łatwością porównują czasy dostaw, ceny i cechy produktów, co dodatkowo wpływa na sposób działania i konkurowania retailersów oraz dostawców usług logistycznych w tym zmieniającym się otoczeniu.

Do 2030 roku technologie immersyjne – jak rzeczywistość rozszerzona (AR) i wirtualna (VR) – pozwolą klientom np. na wirtualne przymierzanie ubrań przed zakupem. Integracja analityki big data i sztucznej inteligencji (AI) umożliwi lepsze planowanie zapasów i zwiększy efektywność operacyjną, szczególnie w szczytach sprzedażowych. Według ekspertów CEVA Logistics, to przełomowy moment, by dostawcy usług logistycznych przejęli strategiczną rolę w obsłudze rynku retail, szczególnie w zakresie przewidywania i zarządzania szczytami popytu, takimi jak Black Friday czy Singles’ Day do 2030 roku.

Wyzwania operacyjne w spełnianiu oczekiwań konsumentów

Do 2030 roku millenialsi będą stanowić 75% globalnej siły roboczej i znaczną część siły nabywczej. To pokolenie, wraz z generacją Z, oczekuje nie tylko wygody i szybkości, ale także etycznych i ekologicznych standardów w działalności marek. Już w 2020 roku 60% respondentów badania McKinsey 2020 US Consumer Confidence Survey zadeklarowało gotowość zapłacenia więcej za opakowania przyjazne środowisku. Preferencje dotyczące lokalnych, etycznie wytwarzanych produktów oznaczają dla operatorów logistycznych konieczność wdrażania krótkich, niskoemisyjnych łańcuchów dostaw, nowych technologii, inwestycji w infrastrukturę, przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjności.

Dekarbonizacja i transparentność łańcucha dostaw

Oprócz innowacji technologicznych retailersi i dostawcy usług logistycznych będą musieli stawić czoła wyzwaniu dekarbonizacji swoich operacji – zarówno w celu spełnienia wymogów regulacyjnych, jak i sprostania oczekiwaniom klientów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jedną z kluczowych inicjatyw jest Cyfrowy Paszport Produktu (Digital Product Passport, DPP) wprowadzony przez Komisję Europejską w ramach rozporządzenia Ecodesign for Sustainable Products Regulation (ESPR), które weszło w życie 18 lipca 2024 roku. Jednocześnie miasta takie jak Amsterdam, Hamburg czy Singapur planują do 2030 r. wprowadzenie stref zeroemisyjnych, co wymusi wdrożenie alternatywnych rozwiązań dla transportu w miastach. Przykładowo, Amsterdam od 2025 roku wprowadzi zakaz używania pojazdów spalinowych w celach komercyjnych, a pełne przejście na transport zeroemisyjny nastąpi pięć lat później.

CEVA Logistics – partner w logistyce przyszłości

W obliczu dynamicznego wzrostu rynku logistyki dla retail i rosnących wymagań konsumentów, CEVA Logistics konsekwentnie inwestuje w innowacyjne technologie, automatyzację, transparentność oraz rozwiązania wspierające zrównoważony rozwój. Dzięki globalnej skali i elastycznym modelom współpracy, firma wspiera klientów w budowie odpornych, efektywnych i odpowiedzialnych łańcuchów dostaw, które sprostają wyzwaniom roku 2030 i kolejnych dekad.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rosnące koszty i „zielona rewolucja” to największe wyzwania logistyki na rok 2025

Intermodal i logistyka

Rosnące koszty i „zielona rewolucja” to największe wyzwania logistyki na rok 2025

Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie 01 stycznia 2025

Efekt FedEx wyliczył swój wpływ na gospodarkę

Intermodal i logistyka

DSV stawia na Podkarpacie

Intermodal i logistyka

DSV stawia na Podkarpacie

inf. pras. DSV – Transport and Logistics 06 stycznia 2024

Kilkanaście procent do góry. Eksperci rynku TSL widzą poprawę w grudniu 2023

Intermodal i logistyka

Kilkanaście procent do góry. Eksperci rynku TSL widzą poprawę w grudniu 2023

inf. pras. Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie 30 grudnia 2023

DB Schenker przejęło USA Truck

Drogi i autostrady

DB Schenker przejęło USA Truck

inf. pras./Redakcja 21 września 2022

Zobacz również:

Rosnące koszty i „zielona rewolucja” to największe wyzwania logistyki na rok 2025

Intermodal i logistyka

Rosnące koszty i „zielona rewolucja” to największe wyzwania logistyki na rok 2025

Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie 01 stycznia 2025

Efekt FedEx wyliczył swój wpływ na gospodarkę

Intermodal i logistyka

DSV stawia na Podkarpacie

Intermodal i logistyka

DSV stawia na Podkarpacie

inf. pras. DSV – Transport and Logistics 06 stycznia 2024

Kilkanaście procent do góry. Eksperci rynku TSL widzą poprawę w grudniu 2023

Intermodal i logistyka

Kilkanaście procent do góry. Eksperci rynku TSL widzą poprawę w grudniu 2023

inf. pras. Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie 30 grudnia 2023

DB Schenker przejęło USA Truck

Drogi i autostrady

DB Schenker przejęło USA Truck

inf. pras./Redakcja 21 września 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij